We środę 2 listopada wystąpił w POSKlubie znakomity pianista Janusz Kohut. Program nosi tytuł „Zaduszki muzyczno-poetyckie” . Wspominano przyjaciół i znane osobistości, których już nie ma wśród nas.
Janusz Kohut (ur. w 1955 w Bielsku-Białej) ? polski kompozytor, pianista. Technikę kompozytorską kształcił głównie pod kierunkiem Bogusława Schaeffera. Kilkakrotnie uczestniczył w Międzynarodowych Kursach dla Młodych Kompozytorów oraz w Seminarium Muzyki Elektronicznej w Krakowie..
Prezentował swoje utwory na wielu koncertach i festiwalach w Polsce i za granicą. Występował na koncertach autorskich kilkakrotnie w Stanach Zjednoczonych, w krajach Europy Zachodniej, m. in. na Międzynarodowych Targach Sztuki ?Music Fair? we Frankfurcie, Festiwalu ?Stakkato? w Berlinie Zachodnim, a także w targach „EXPO 2000″ w Hanowerze. Wykonywał własne kompozycje na Międzynarodowych Festiwalach Muzyki Współczesnej ?Warszawska Jesień?, Międzynarodowych Festiwalach Pianistów Jazzowych w Kaliszu, Festiwalach Polskiej Muzyki Współczesnej ?Poznańska Wiosna Muzyczna”.
Komponuje muzykę teatralną i filmową. Laureat nagrody prezydenta miasta Bielska-Białej ? ?Ikar?98? za wydarzenie roku jakim było prawykonanie utworu ?Droga Nadziei – oratorium oświęcimskie?.
Skomponował oratorium beskidzkie ?Gość Oczekiwany? według dramatu Zofii Kossak; prawykonanie oratorium miało miejsce podczas II Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej ?Sacrum in Musica? w Bielsku-Białej. Utwór był również wykonywany m.in. w bazylice Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach podczas wizyty Jana Pawła II w 2002 r., w katedrze w Gliwicach oraz w Opolu, w kościele Wniebowstąpienia Pańskiego w Warszawie, gdzie został uznany wydarzeniem artystycznym 2003 r.
Kolejnego oratorium ?Święty Piotr?, oparte na tekstach Nowego Testamentu, przedstawiono po raz pierwszy w 2005 roku w Bazylice Opatrzności Bożej w Warszawie. Skomponował także utwór ?14 dni pod ziemią? z okazji 25 rocznicy strajku w kopalni ?Piast? w Bieruniu. Janusz Kohut dobrze znany jest brytyjskiej publiczności. Warto go zawsze słuchać.